Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått.
Vill du göra en felanmälan gällande något i din lägenhet eller övrigt i föreningens fastighet, vänder du dig till föreningens tekniska förvaltare Primär fastighetsförvaltning.
Telefon: 010-708 12 01
E-post: felanmalan@primar.se
URL: https://www.primar.se/felanmalan/
eller via knappen felanmälan i Boappa
Tänk på att om du själv har orsakat felet i din lägenhet kan du komma att faktureras för utryckningen.
Vid akut skada eller liknande efter kontorstid, görs felanmälan per telefon till tekniskförvaltare. Utanför ordinarie arbetstid kopplas ni då vidare till fastighetsjouren (Securitas), om det inte kan vänta till nästkommande vardag.
Tänk på att du kan bli ersättningsskyldig för utryckning och reparation om du orsakat felet eller begärt utryckning för icke akuta fel och skador.
Felanmälan görs vanligen till:
Primär fastighetsförvaltning
Tel: 010-708 12 01
E-post: felanmalan@primar.se
URL: https://www.primar.se/felanmalan/
IKEA
Du kan maila till handla.ovrigt.rekl@ikea.com
Märk ditt mejl med ”Felanmälan vitvara Ikano Eftermarknad”.
Telefon
0476-64 94 80
Se ytterligare info om felanmälan för vitvaror i Bopärmen.
Cylinda
Följande uppgifter behöver anges vid felanmälan
Telefon
0771-25 25 00
Öppet helgfria vardagar 7:45-16
Whirlpool
Följande uppgifter behöver anges vid felanmälan
Telefon
0771-75 15 70
Öppet helgfria vardagar 8-17
Om felmeddelandet F05 visas och maskinen stannar, så kan nedan åtgärder lösa problemet:
TIPS!
Högerklicka på bilderna och öppna dessa i ny flik, så blir de större och mer lättlästa.
Com Hem
Vid frågor ring:
90222
Vardagar 08.00 – 21.00
Helgdagar 09.00 – 18.00
För att beställa tjänster ring kundservice:
08-553 633 62
www.comhem.se
Har du frågor om din månadsavi?
Vänd dig till föreningens ekonomiska förvaltning, kontaktuppgifter finns i fliken ”Kontakt”.
BRF Resa har tecknat en kollektiv försäkring för alla medlemmar gällande bostadsrättsförsäkring. Detta tillägg behöver du som medlem inte teckna till din hemförsäkring.
Vid skada i din lägenhet som omfattas av denna försäkring, vänligen kontakta:
För skador som inträffat från och med 2022-01-01:
Ange försäkringsnummer: 2690670
Protector Försäkring
I första hand ska anmälan göras på internet, se info här
https://www.protectorforsakring.se/#!/anmal-skada
08-410 637 00
skador@protectorforsakring.se
Vid skadedjursproblem, ska Nomor kontaktas, första hand via hemsidan:
nomor.se
0771-122 300
Ange försäkringsnummer 2690670 samt avtal PS945
För skador som inträffat till och med 2021-12-31:
Ange försäkringsnummer: 252231458
TryggHansa, företagsavdelningen
0771-11 11 10
ftgskador@trygghansa.se
Det ska vara komfortabelt att bo och temperaturen är ett beslut som vi kan ta gemensamt i förening. Det går läsa i bopärmen att temperaturen bör ligga på runt 21 grader.
För att mäta temperaturen, bör man mäta mitt i rummet, dock minst 1m från någon vägg samt på minst 1m höjd över golvet. Tänkt på att det är bra att vänta någon timma efter man har stängt alla fönster och balkongdörren så mätningen inte blir missvisande.
Det är också viktigt att man inte blockerar eller täpper till ventilation på något sätt.
Läs mer här om vår ventilation och element.
Är temperaturen fortsatt för låg, över tid, kontakta då den tekniska förvaltaren och felanmäl.
Det går bra även informera styrelsen.
Se gärna videon nedan vad som påverkar luft och värme i din lägenhet.